Barra horitzontal

A poc a poc vaig millorant el blog... disculpa el desordre!

dilluns, 20 de maig de 2013

Com fer joies de feltre?

Avui us volia mostrar la meva caixeta de fibra de colors.

Aquesta fibra és la llana neta, cardada i tenyida que pot servir per fer diferents objectes de feltre.

També es pot filar la fibra, amb l'ajuda d'un fus o d'una filosa. El fil obtingut es pot teixir.






















Podríem dir que el feltre és la llana compactada.

I, com es compacta la llana?

Doncs es pot fer de diferents maneres. 

Una d'elles és amb la utilització d'una agulla especial de feltrat, amb la qual anirem punxant aquesta fibra, que haurem situat damunt d'un tros d'escuma que servirà com a superfície de treball.

Com més punxarem la fibra més compacta estarà, i, per tant, més feltrada quedarà.






















Una altra manera de feltrar la fibra de llana és la de treballar aquesta amb aigua calenta i sabó neutre (jo utilitzo el sabó en pastilla casolà).

Al principi agafarem una porció de fibra que semblarà molt més gran que la mida definitiva. Jo he utilitzat més o menys una bola de la mida d'un ou de gallina. Desprès de tot el procés, la bola de feltre ha quedat més o menys de la mida d'una avellana gran.

























El següent pas és anar treballant la fibra, molt suau i lentament, amb les mans ben ensabonades, utilitzant aigua calenta.

A poc a poc anirem augmentant la velocitat del moviment de les mans i ens adonarem que la fibra comença a compactar-se, quedant la bola més atapeïda i amb menys volum.

Anirem afegint sabó a les nostres mans i més aigua calenta.

Cada vegada treballarem la bola més ràpidament i fent, progressivament, més pressió sobre la fibra.

Quan la bola estigui ben dura i sembli que, en apretar-la, no canvia de forma, la netejarem amb aigua freda i la deixarem eixugar.

Podem treure l'excés d'humitat amb l'ajuda d'un drap o tovallola.























Les fibres de diferents colors es poden barrejar per aconseguir feltre de diferents tonalitats com, per exemple, aquesta bola, on he utilitzat fibra violeta i rosada.






















Amb les boles de feltre podem fer diverses joies: arracades, penjols, fermalls, collarets, polseres, anells...




6 comentaris:

  1. T'han quedat xulísimes!! Sempre he volgut fer amb els nens aquestes boles de feltre per a fer una guirnalda... però no sabia ben be com fer-les, i ara si que si ja no tinc excusa!!! Nomès en falta saber on ho puc comprar, ja em donaràs consells, imagino que online! Per cert, m'agrada moooolt la primera foto, té uns colors increïbles! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Begoña!
      La fibra que es troba normalment en botigues de manualitats (El Metro, Servei Estació) sol ser de la marca Felthu, que ofereix la bosseta de 10 grams o la capsa de 100 grams. Aquesta fibra potser no és de les més fines i suaus que conec, però presenta una varietat força àmplia de colors. Online, la pots trobar a www.artemiranda.es , on hi són tots els colors i l'atenció al client és molt bona.
      Si vols adquirir fibra de millor qualitat, et recomano www.tejoloquehilo.es, on també trobaràs quits de filat i feltrat, tot i que potser no trobaràs tants colors com en l'altra marca.
      Ja tinc ganes de veure el resultat! Jo he de dir que la bola vermella l'ha fet el meu nen!
      Una abraçada molt gran!!

      Elimina
  2. super ben explicat!
    a veure si m'animo un dia a fer-ho

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Clara! Si proves de fer boles de feltre, veuràs que és molt relaxant i enganxa! Això sí: com que estàs una bona estona amb les mans en remull, la pell et queda ben arrugada!
      Per cert, acabo de veure els vostres ratolinets de les dents a www.eltalleretdelmoli.com i m'han agradat moltíssim.
      Un petó i fins aviat.

      Elimina
  3. M'ha agradat molt el post. Però m'ha quedat un dubte, si volem fer la versió amb aigua i sabó, com es fa exactament? Gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola! Bé, exactament al post he descrit els passos que segueixo per feltrar amb aigua calenta i sabó. T'aconsellaria que poguéssis provar de fer-ho, veuràs que no és massa complicat i, quan t'hagis familiaritzat amb la fibra i experimentis com es comporta amb l'aigua calenta, si et queda algun altre dubte, m'agradarà aclarir-te'l. Fins aviat!

      Elimina