Barra horitzontal

A poc a poc vaig millorant el blog... disculpa el desordre!

dimecres, 15 de maig de 2013

Fet amb cotó tenyit a mà...

Sempre m'han encisat els colors i la barreja de pigments.

Ja, de ben petita, anava provant quines serien les noves tonalitats que aconseguiria barrejant blau amb verd, groc amb vermell...

Més endavant, quan vaig començar a treballar en el món de la il·lustració, m'agradava veure els dibuixos pintats amb aquarel·la encara humits. Tenien una intensitat única, que desapareixia en poc temps, quan s'assecava l'aigua, transformant els colors d'una altra manera.

Amb el tintat de la llana, el cotó i la seda passa una mica el mateix.
Quan les fibres estan humides tenen una tonalitat, a vegades, molt diferent a la que veiem quan ja està el fil eixut i preparat per a teixir.

En aquestes fotografies veureu un dels cabdells que vaig tenyir en el següent enllaç i podreu observar quin canvi de colors.

Tot i així, els matissos m'han agradat molt.
Segurament, si hagués posat menys quantitat de tint a l'olla, el fil hauria quedat molt més pàl·lid.

Ara estic teixit una jaqueta d'estiu d'una sola peça.
Com que és una mica un experiment, no sé pas com serà el resultat final.
Si m'agrada ja faré més endavant una entrada per mostrar com ha quedat!




2 comentaris:

  1. ohhhh!! doncs a mi m'encanta!!! fa anys tenia un jersei coll d barco que es va fer ma mare (me'l vaig apoderar ejje) i era així amb tonalitats blavoses, m'encantava!! així que quan acabis de teixir aquest teu fes el favor de penjar foto, eh!! que el vull veure! :)
    Petonets i segueix així!!
    www.craftandartists.cat

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Laia!
      A veure què tal em quedarà la jaqueta acabada!
      Si més no, estic gaudint molt mentre la faig.
      Una abraçada!

      Elimina