Barra horitzontal

A poc a poc vaig millorant el blog... disculpa el desordre!

dilluns, 11 de novembre de 2013

Moodboard

L'essència d'Agulles i Llanes es podria resumir amb el que hi ha dins d'aquesta capsa de fusta.

Són objectes i retalls de vida que també parlen molt de mi i de la meva història.

Els voleu conéixer?






















Aquest és el meu "moodboard".
Un pannell motivador que és part de la meva identitat i alhora objectiu o punt d'arribada d'allò que vull que sigui Agulles i Llanes.
En ell he volgut representar l'estil, els colors, les tonalitats, els materials, els temes, continguts i la personalitat tant del meu projecte com del blog, que està en vies de millora.

Sobre una base neutra que va del blanc als crus, grisos clars i torrats, hi destaquen dos colors intensos:

Per una banda el color morat.
Des de ben petita sempre m'ha agradat molt aquest color i totes les seves versions. En la meva adolescència, recordo utilitzar el lila clar en molts objectes i peces de vestir que m'acompanyaven durant aquella època.
Quan ja vaig ser més gran, el primer estudi que vaig tindre, tenia les parets pintades d'aquest color. M'inspirava.
Ara el morat és, per a mi, un color que em continua agradant molt i em dóna serenor,a la vegada que em transmet elegància.

D'altra banda, he volgut afegir el color turquesa en diferents tonalitats.
El verd-blau és un color que, actualment, em recorda el disseny, la moda, la creativitat, un cert estil retro i,  a la vegada, per a mi representa un estil de vida. És el color que representa les coses fetes per tu mateix (el conegut DIY).
El meu estudi, actualment, té les parets pintades d'aquest color!

Els materials que formen el meu moodboard i les petites històries que guarden:






















Les llanes naturals, com les que m'agrada utilitzar per tenyir i teixir tenen un lloc privilegiat dins d'aquest espai motivador.
També els fils de "trapillo" m'acompanyen i vesteixen la meva llar, donant vida a diferents cistells i catifes.






















Una fotografia del meu racó "secret".
Un espai natural que és, a la vegada, el meu refugi i la meva via d'escapament. Em motiva i em dóna pau. En gaudeixo molt, juntament amb la meva família.
Recordant aquest lloc em sento bé.
La fotografia simbolitza el contacte i el respecte envers la natura. Recuperar i valorar tècniques artesanals dels nostres pares i mares, avis i avantpassats.























Un calendari de fa un temps.
Tot i que la meva feina actual és la de ser mestra (i m'agrada molt), considero que sóc també il·lustradora (encara que, de moment, no m'hi dedico plenament).
Aquest és un calendari de l'APIC (Associació Professional d'Il·lustradors de Catalunya), de la qual en sóc un membre més. 
Un dels meus projectes personals és escriure i fer les imatges d'un àlbum il·lustrat. Ara aquesta història encara està en una fase molt inicial, però a poc a poc li vaig donant forma.
La temàtica del calendari també convida a la intimitat i ens parla de natura: el fred de l'aire glaçat i la neu en un paisatge muntanyenc ple de rens.
La il·lustració és de Simona Mulazzani i pertany al llibre "I Canti dei Ghiacci".
Admiro aquest treball i, a la vegada, em motiva.
Aquest calendari no és actual: per a mi simboliza que les coses d'abans també són importants.






















Etiquetes amb missatge, com aquest "Loved" (estimat) i el cor de fusta representen que l'amor és el motor de la vida i mou muntanyes.
L'amor cap a moltes coses: estimar la família, la parella, els amics, la vida, la natura, els animals, els bons costums, les coses ben fetes...
El cor simbolitza com els meus treballs: dibuixos, artesania, el mateix blog... están fets amb el cor. Amb sensibilitat, respecte i il·lusió.
























La frase "You make me happy when skies are grey" (Em fas feliç quan el cel està gris) és un resum de com em sento utilitzant aquests materials, fent aquests projectes, escrivint al blog, estant en l'espai del que us he parlat en companyia dels meus.

La rafia natural representa la palla que tantes i tantes vegades utilitzo com a fons fotogràfic d'alguns dels meus treballs. La palla és també un símbol del nostre racó familiar.






















Fet a mà: aquesta és l'etiqueta que acompanya els meus dibuixos, les bosses, les fundes,  les sedes pintades, les troques tenyides... El dibuix és una estampació feta a partir d'un segell de goma que vaig carvar. Fet a mà vol dir únic, diferent, artesanal, proper.






















Dos "granny square" fets a ganxet. Sembla que estiguin fets ara, utilitzant els colors que he escollit pel moodboard, oi? Doncs penseu que els vaig fer fa mesos, durant la primavera passada. I que, casualment, vaig combinar aquestes tonalitats. Casualitat? Coincidència?
Els granny square o "quadradets de la iaia" simbolitzen el valor que té transmetre els coneixements, els costums, la cultura, de generació en generació. Valorar la feina de les nostres mares i padrines i tot el que ens poden aportar.






















El botó de fusta natural és un bocí de tronc que em recorda una cosa molt especial. El vaig utilitzar en un projecte laboral que em va permetre retrobar-me amb la llana i les agulles de teixir, que no havia tocat més, des de la meva infantesa. Penso que va ser l'inici d'Agulles i Llanes, tot i que jo encara no era conscient de tot el que aniria passant a partir d'aquell moment.

Les teles verdes em recorden al meu fill. Aquest curs em va demanar que li fes una bata per utilitzar a l'escola. Ell mateix va escollir aquestes dues teles. M'ha fet molta il·lusió veure com ha valorat i com s'estima aquesta bata. La porta amb molt orgull quan la necessita perquè ha de pintar.

I la tela morada que es veu sota dels granny square representa la meva neboda i em recorda la tècnica de l'scrapbooking. Amb aquesta tela estic fent la coberta del seu àlbum de la primera Comunió; un llibre amb les pàgines cosides mitjançant l'enquadernació japonesa.
Voler fer aquest àlbum m'ha donat l'oportunitat d'iniciar-me en l'aprenentatge de la tècnica de l'embossing.

Em deixo alguna cosa més?
Segurament podria continuar escrivint molta més estona, però l'essència és, simplement, aquesta imatge.

21 comentaris:

  1. Hola! Sóc l'Aida del curs H!C! ahir vaig intentar comentar-te des del mobil, pero em sembla que no ha funcionat! m'agrada motl el teu moodboard, es preciós, transmet molta serenitat, i amor per les coses naturals, artesanals, els detalls plens d'histories, mencanta! després he vist que t'han agradat els dibuixos, moltes gràcies!! quasi sempre pinto en digital, magrada molt! i com tot es pràctica! ara mestava mirant el teu blog, es molt bonic, i fas coses molt xules! m'encanta el toc "fet a mà". sempre penso que lo artesanal té un valor afegit. molt bonic tot! seguim parlant per aqui!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Aida! Quina il.lusió saludar-te també per aquí! Suposo que, com m'expliques, no t'haurà funcionat enviar-me un missatge pel mòbil, doncs no l'he rebut. Gràcies per les teves paraules! És bonic aquest intercanvi d'opinions, oi? A veure si t'animes a escriure més entradas al teu blog perquè tinc moltes ganes de conéixer amb més detall com són els teus dibuixos i el procés creatiu que segueixes. Un altre cop et voldria donar l'enhorabona per la feina ben feta! Fins ben aviat!

      Elimina
  2. M'encanta, els colors, les targetes...tot es molt inspirador, jo encara el tinc a mitges el meu mood board, pero aviat l'acabo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Maite, gràcies! Saps una cosa? Imagino el teu moodboard ple de coses que també m'inspirarien a mi. Visualment, m'agraden molt els teus dolços: els colors, les textures, les formes... Ja m'agradaria també tastar-los! Segur que deuen d'estar boníssims! A mi també m'agrada força cuinar, tot i que no domino massa el tema dels cupcakes i altres delícies! El que també m'agrada força és representar aquests dolços en quadres de seda, juntament amb pots de melmelada i infusions. Més endavant potser escrit alguna coseta sobre com pintar la seda amb aquesta temàtica com a protagonista! Una abraçada!

      Elimina
  3. Me ha encantado tu moodboard! El atardecer en tu rincón secreto, los colores (y porqué los has elegido), la tarjeta de las nubes (me apunto la frase ya mismo) y lo de que el amor es el motor de la vida y mueve montañas ....
    ¡Buen trabajo!

    ResponElimina
    Respostes
    1. María, quiero darte las gracias por estas palabras tan bonitas que me has regalado! Muchas gracias ; ). Hacer el moodboard ha sido una experiencia muy especial y gratificante. Pensaba que me sería difícil hablar más sobre mi forma de ser, pero los objetos y materiales que he escogido me han ayudado a hacerlo. Hasta pronto!

      Elimina
  4. Un moodboard con mucho tacto! Las texturas son muy sugerentes..., tanto que da ganas de tocar! Me ha gustado mucho!!!

    ResponElimina
  5. Gracias Dámaris! A mí también me ha gustado mucho tu moodboard. Y el texto tan original que lo acompaña! La verdad es que leyendo tu blog, voy imaginando cómo es Matilde y cómo debe ser su señor Fantasma. Me encantan tus creaciones! Un abrazo!

    ResponElimina
  6. Qué bonito!! cuanta historia guarda este moodboard! me gusta mucho! además tiene más encanto cuando mientras lo estás contando te redescubres a tí misma viendo que ya desde antes venías siendo fiel a tus inspiraciones! Estoy con Dámaris en que es muy gustoso y dan muchas ganas de meter mano para tocarlo todo! jejeje

    ResponElimina
  7. No sé por qué he puesto Inspiraciones en mayúsculas... despiste técnico, sorry!

    ResponElimina
  8. Un abrazo, María! La de cosas curiosas que se pueden descubrir haciendo un moodboard y pensando, después, que relación tiene cada elemento con una misma, verdad? Te animas a hacer el tuyo? Por cierto, he entrado en tu blog y me han encantado tus trabajos del curso de Photoshop. Hasta pronto!!!

    ResponElimina
  9. Sinceramente, me parece preciosísimo!!! Desprende una calidez y ternura especiales, los colores y texturas escogidos ayudan a transmitir esa sensación. La composición en general es muy "gustosa", una tarde de domingo invernal. ;))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que palabras tan bonitas, María! Me ha hecho mucha ilusión leer tu comentario: gracias! Estoy muy contenta y emocionada por haber conseguido transmitir la sensación de la que me hablas. Hasta pronto!

      Elimina
  10. Esther!Per fi tinc un momentet per escriuret! Volia dir-te que el teu moodboard m'ha fet sentir CALIU, com el d'un d'aquells vespres d'hivern, vora el foc, sota les mantetes, en que no sents fred sinó l'escalforeta a les mans d'una tassa de xocolata calenta...Quina capacitat tant gran per transmetre que tens!Un treball preciós!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estel, de veritat que no tinc paraules per agrair el comentari tan bonic que he llegit: GRÀCIES! Quina preciositat de moodboard que has fet! Alguns dels papers que has utilitzat em sonen ; ) Una forta abraçada!

      Elimina
    2. Hola Esther! Estic esperant el teu moodboard digital! Segur que és molt especial!Un petó guapa!

      Elimina
    3. Hola Estel! La veritat és que vaig una mica endarrerida amb els "deures" del curs que estem fent! Jejeje, tot i que estic recopilant informació i imatges per poder penjar el meu moodboard digital, encara que sigui passat uns dies. Tinc a mig fer, també, el tercer exercici. Estic preparant una entrada on posar en pràctica el tema de l'edició fotogràfica i els collages. He pensat fer una mena de tutorial sobre com vaig fer un pessebre de feltre. A veure si el puc penjar al blog aviat, que en tinc moltes ganes, però em falta temps! Un petonet i fins aviat!

      Elimina
  11. Hola Esther, que bien poder venir a visitarte a este rincón tuyo. Ya sabes que me encantó y, como dice Estel tiene mucho "caliu". Tenemos que quedar algún día para escrapear, hacer punto o .. para lo que sea. Un besote
    Conchi

    ResponElimina
    Respostes
    1. Conchi, que alegría leerte por aquí! A mí también me gustaría mucho poder quedar para conocernos personalmente! Un fuerte abrazo! Gracias por tu mensaje ; )

      Elimina
  12. Hola Esther! sóc la Maricel, que avui ens hem conegut al grup ICE. M'ha encantat el teu bloc. Et volia explicar el per què del meu interès pel teu bloc, doncs aquest curs estic a l'espai artístic i necessito idees. Moltes gràcies i fins aviat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maricel! Gràcies, què bé que t'hagi agradat el blog! Algunes propostes que he explicat per aquí les he pogut posar en pràctica amb infants de diferents edats a l'escola, com l'estampació, el carvat de segells i el feltrat, entre d'altres. Espero que algunes de les meves explicacions et puguin ser útils. Si ho prefereixes, pots escriure'm al correu que hi ha al sidebar. Una forta abraçada, ens veiem ben aviat!

      Elimina