Barra horitzontal

A poc a poc vaig millorant el blog... disculpa el desordre!

dijous, 25 de juny de 2015

Conte il·lustrat

Recentment he tingut la sort de poder col·laborar en el treball de recerca de l'Ari, una fantàstica futura mestra amb qui he pogut compartir la feina docent durant uns quants mesos a l'aula.
La meva tasca ha estat fer les il·lustracions del seu conte "Les emocions del petit Rumbi", un tren que,  a mesura que viu diferents sentiments, va creixent i fent-se gran.



He utilizar una tècnica mixta que consisteix en pintar amb aquarel·la i fer tot un seguit de trames i línies amb retoladors.

He treballat amb mig godet d'aquarel·la Rembrandt. Ha estat tot un luxe! 
El pigment és de molt bona qualitat i les tonalitats originals de la caixa, més totes les mescles de tons aconseguits són d'un ventall molt ampli, podent gaudir d'una gran varietat d'efectes, llums, ombres i detalls.

Prèviament vaig fer la meva pròpia carta de colors per tal de conéixer millor el seu efecte sobre el paper blanc.

La paleta de porcellana permet recuperar qualsevol resta de pigment, per molt petita que sembli. Solament cal afegir una mica d'aigua: la qualitat de l'aquarel·la segueix sent excel·lent. He notat molta diferència respecte a les altres marques més senzilles de pintura, amb les quals em donava la sensació de no poder acabar de desfer l'aquarel·la que ja s'havia assecat, embrutant el plàstic de les altres paletes i no podent garantir la puresa de la mescla. Finalment havia de llençar i netejar bé les restes de pintura, cosa que ara no m'ha passat. Estic molt satisfeta d'aquesta elecció.

A partir de l'esbós fet amb retolador, he passat a treballar l'original, sobre paper d'aquarel·la, on ja es veuen els altres personatges i detalls de la doble pàgina del conte.
Gràcies Ari per haver confiat en la meva feina i les meves propostes! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada