Barra horitzontal

A poc a poc vaig millorant el blog... disculpa el desordre!

divendres, 25 de març de 2016

Museu de joguines de Nuremberg

Si alguna vegada viatgeu a Nürnberg, no deixeu de visitar el Museu Spielzeugmuseum, on trobareu una magnífica col·lecció de joguines de diferents estils i èpoques.

Nines, jocs de taula, cavalls de cartró, casetes, trens en miniatura, cuinetes... és impressionant la gran varietat de joguets que aplega el Museu, molts d'ells d'un incalculable valor històric.
Com es deurien sentir els infants d'aquelles èpoques jugant amb aquestes preciositats fetes amb fusta, metall, tela i altres materials nobles?

A mi, personalment, m'hauria agradat molt poder-ne gaudir. De fet, vaig aprofitar al màxim la poca estona que teníem per visitar el Museu, doncs solament disposàvem d'una hora per recórrer totes les plantes, abans que l'edifici tanqués les seves portes.

La càmera de fotos, en aquesta visita a contra-rellotge, no parava quieta ni un sol moment. Tot m'agradava, tot era digne d'ésser fotografiat.

Em va cridar molt l'atenció una col·lecció de petites màquines de cosir que estaven exposades en una vitrina.

I com no, els ninots fets amb feltre i cosits a mà, els mobles en miniatura i un tapís que estava penjat al passadís de les escales i que representava més joguines.

També ens va sorprendre veure jocs de taula antics relacionats amb la guerra... i joguines amb les quals vam compartir bons moments durant la nostra infància, algunes d'elles encara les podem trobar actualment!



A la planta superior del museu hi ha una petita ludoteca.

Què me'n dieu,  d'aquest tauler d'escacs?

Les casetes de nines continuen agradant-me molt! De fet (no us ho havia dit encara) en tinc un parell i m'encanta fer miniatures.

Aquestes bosses estan teixides amb agulles molt molt fines, penseu que són d'una mida ben petita!

Màquines de cosir de joguina que funcionaven de veritat. Algunes marques són ben conegudes, oi?


El tapís era molt llarg. Aquí solament vaig fotografiar la part inferior. Preciós!

Titelles de guant...

Una nina teixida amb llana amb tota una llarga història al darrera...

Una visita del tot recomanable!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada